onsdag 30. oktober 2013

Et gyldig vitnesbyrd

Dette er en oppfølger av gårsdagens fokus på at det å vitne om seg selv ikke er gyldig. I dag følger Jesus opp med:
Men det er en annen som vitner om meg, og jeg vet at hans vitneutsagn om meg er sant.
Joh 5:32
Jeg tror ikke Jesus med dette mener at jeg ikke skal vitne om min personlige opplevelse av frelse eller andre åndelige erfaringer – men fokuset må ikke være på meg, men på ham. Da blir det først og fremst et vitnesbyrd om ham og ikke om meg.

Dersom erfaringene mine har ført til endringer i mitt liv – vil det først bli et gyldig vitnesbyrd dersom det er en annen som vitner om meg og bekrefter at det har skjedd en forandring. Det flotte med et slikt vitnesbyrd er at det vil bringe ære til han som har forårsaket forandringen, selv om det selvfølgelig også blir en oppmuntring for meg fordi det blir en bekreftelse på at Jesus faktisk virker i meg.

Dagens ’manna’:
Det er viktig å sikre at et vitnesbyrd er gyldig!
------------------------------------------
Denne refleksjonen er en del av et Dypdykk i Johannes

Ingen kommentarer: