søndag 6. mai 2012

Refrenget

Helt siden jeg begynte å lede møter har jeg fra tid til annen brukt sangen ”Jeg har hørt om Herren Jesus”. De fleste som har hørt Mannsambandets versjon med en sekkepipespillende Frank Gjeruldsen, husker nok sangen – eller i det minste refrenget: ”Han den samme er i dag!”.



Også når hebreerforkynneren skriver:

Jesus Kristus er i går og i dag den samme, ja, til evig tid.
Hebr 13:8
…fortoner det seg som et refreng. I et avsnitt med masse formaninger kommer plutselig denne viktige påminnelsen. Jeg har skrevet ganske mange sanger, og når jeg bruker refreng er det viktig at det oppsummerer sangens hovedbudskap. Det er som om hebreerforkynneren midt i formaningene tenker: Nå må jeg ikke glemme det viktigste! Så han tar med refrenget før han fortsetter med neste vers.


Dagens ’manna’:
Jesus er alltid den samme!

Ingen kommentarer: