torsdag 3. mai 2012

Penger

”Et nødvendig onde”, ”Kjekt å ha”, ”Makt”, ”Mammon” – det er mange måter å beskrive penger på. Selv om det blir stadig mindre knyttet til kontanter har de fleste mennesker et konkret forhold til ”penger” også når det kun dreier seg om transaksjoner på en konto. Dagens oppfordring er klar:
La ikke kjærlighet til penger styre livet, men nøy dere med det dere har. For Gud har sagt: Jeg svikter deg ikke og forlater deg ikke.
Alt som tar opp konkurransen med Vårherre om kontroll over livet, blir en trussel mot det gode liv.

Guds løfte er til å stole på: Jeg svikter deg ikke og forlater deg ikke. Jeg trenger penger, mat, venner, arbeid, fritidssysler, osv., men spørsmålet må hele tiden være – Hva styrer livet mitt?

Dagens ’manna’:

Jeg vil være våken for hva det er som styrer livet mitt.

Ingen kommentarer: