tirsdag 1. mai 2012

вестник спасения


Da jeg var i Estland for ei drøy uke siden fikk jeg siste nummer av Vestnik spasenia = ”Frelsesmagasinet” som er den russiske varianten av Krigsropet. Der kunne jeg lese at Eddik og Inna (bildet) nå er kadetter i den nye sesjonen. Det var vanskelig å holde tårene tilbake!

Du kan lese om mitt første og hittil eneste møte med Eddik HER, og da forstår du sikkert at jeg kjenner stor takknemlighet til Gud for underet han gjør i menneskers liv.

Da jeg traff ham var Eddik (Edvard Lebedev) akkurat kommet ut etter flere år i fengsel. I ”Frelsesmagasinet” forteller han om hvordan Gud kalte ham tilbake til fengselet for å evangelisere og hvordan mange har vendt om og blitt frelst. Her er overskrift og ingress på vitnesbyrdet hans:



Her er oversettelsen:

En som alltid er med deg!

Jeg er så takknemlig til Gud for at Han har gitt meg mot til å fortelle disse gutta om hans frelse. Herren har igjen vist meg at når jeg stoler på ham, er mye mulig, og at selv de som har forherdet sitt hjerte, er i stand til å akseptere hans kjærlighet og nåde.

Påminnelsen fra hebreerforkynneren er viktig: 
Husk på dem som sitter i fengsel

Dagens ’manna’:
Ingen er umulig for Gud!

Ingen kommentarer: