søndag 19. februar 2012

Som en gutt i en godtebutikk

I går avsluttet vi et to dager kortkurs om forkynnelse. Det var Johannes som stod i fokus, og jeg stortrives når jeg kan undervise om de mange lagene i evangeliet. Jeg føler meg som en gutt i en godtebutikk.

I tillegg gledet jeg meg over Wenche, Elin, Rune og Janne som i sterk grad bidro til at det ble et flott kurs. I og med at dagens preketekst er Joh 12:20-31, var det naturlig å trekke fram talen Andre A/S
Det flotte med Johannes er at undrene, samtalene og hendelsene han har med understreker at Guds frelse gjennom Jesus gjelder alle. De tre hendelsene hvor Andreas fører mennesker til Jesus gir oss en pekepinn på hvor det er fornuftig å investere:
  • Først familie og venner
  • Barn
  • Fremmedkulturelle
Dagens ’manna’:
    Jeg vil investere i ”Andre A/S”
PS vender tilbake til Hebreerbrevet i morgen.

Ingen kommentarer: